Een return of investment van 800%

Dat is wat deze campagne onze klant TRILUX opleverde. Op deze manier maakte de doelgroep, elektrotechnische installateurs, kennis met de intelligente verlichtingssystemen van LiveLink en de mogelijkheden daarvan. Een prachtig voorbeeld van hoe de samenwerking tussen marketing en sales leidt tot een commercieel succes.

Campagne ‘Start met LiveLink’

Voor TRILUX, een van de grootste lichtleveranciers ter wereld, zette Basecamp de campagne ‘StartMetLiveLink’ op om installateurs kennis te laten maken met intelligente verlichting systemen en de mogelijkheden daarvan. Hoe? Door ze met een uitgekiende campagne een starterkit aan te bieden. Dat het een succesvolle campagne was bleek al na 48 uur. Toen waren álle starterkits geclaimd en konden ze door de buitendienst bezorgd worden. En dat is bijzonder voor een relatief onbekend product als intelligente ledverlichting.

Landingspagina

Op de landingspagina startmetlivelink.nl konden de installateurs hun starterkit voor intelligente ledverlichting claimen. Later volgden nog de vertaalde websites in het Duits, Engels en Spaans.

DM-package

De benaderde installatiebedrijven werden via een DM verwezen naar de actiesite waar ze hun starterkit konden claimen.  De campagne bevatte een gepersonaliseerde brief per accountmanager die de starterkit ook persoonlijk kwam brengen.

Internationale campagne ‘StartWithLiveLink’

Als je als internationaal bedrijf ziet dat een campagne in een bepaald land goed loopt, onderzoek je natuurlijk of deze kan worden uitgerold in andere landen. Daaruit kwam de internationale campagne ‘StartWithLiveLink’ voort, die liep in Duitsland, België, Spanje, Oostenrijk en Zwitserland. En vooruit, opnieuw in Nederland.

Per land ontwikkelden we een landingspagina in de betreffende taal en per accountmanager ontwierpen we opnieuw gepersonaliseerde brieven en zorgden we voor de verzending. En ook in het buitenland sloeg de campagne enorm aan, met hoge conversiepercentages.

+
+
+

En hoe kunnen we jou helpen jouw doelstellingen te behalen?

Ben je nieuwsgierig geworden naar hoe we jouw organisatie verder kunnen helpen? Bel of mail met Ferdi Jetten.

Ferdi Jetten - Strategie & Concept